Категории раздела

Главная » 2022 » Апрель » 8 » Рекомендації психологічної служби школи
18:05
Рекомендації психологічної служби школи

Психолого-педагогічний супровід учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану

Рекомендації психологічної служби школи

Першочерговими завданнями закладу освіти у воєнний час є:

  • відновлення освітнього процесу;
  • налагодження ефективної комунікації всіх учасників освітнього процесу;
  • зарахування до закладу дітей із числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання;
  • створення у школі безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу;
  • створення умов для підвищення фахового рівня педагогічних працівників щодо організації освітнього процесу за дистанційною та змішаною формами організації освітнього процесу й надання педагогічної підтримки дітям, у тому числі й з особливими освітніми потребами, їхнім батькам;
  • здійснення інформаційної підтримки та психологічного супроводу учасників освітнього процесу;
  • здійснення співпраці з інклюзивними ресурсними центрами.

 

                В цей буремний час всі учасники освітнього процесу більш, ніж будь-коли раніше, потребують психологічної підтримки і допомоги. І саме зараз особливо важливе піклування про власне здоров'я та благополуччя, своїх близьких, їхній емоційний і психологічний стан.

Рекомендовано детально обміркувати види діяльності, які пов'язані з почуттям задоволення, радості, планувати їх виконання (наприклад, календар “приємних справ”).

 

Рекомендації батькам

  1. Співпрацювати з педагогами щодо організації освітнього процесу дітей в дистанційному форматі в умовах війни.
  2. Підтримувати зв’язок з класним керівником щодо місця перебування та стану здоров’я дитини.
  3. Відстежувати негативні наслідки пережитих психотравмуючих подій. Вони можуть проявлятися не одразу, тому дорослі мають постійно стежити за психоемоційним станом дітей, їхнім самопочуттям, виявляти хвилювання, тривоги. Необхідно звертати увагу на збудливість, тривожність, агресивність,заглиблення в себе. Також слід уважно стежити за здоров’ям дітей, зокрема сном, апетитом, настроєм, наріканнями на головний біль тощо. Такі показники загального стану здоров’я дітей переважно є об’єктивними показниками втоми, перевантаження, хвилювання, страхів та проявами наслідків психотравми.
  4. Пам’ятати, що щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу з дитиною є запорукою її успішного подальшого майбутнього. Для дітей надзвичайно важливо відчувати повну емоційну присутність батьків. Допомагати дитині, якщо в неї щось не виходить, підтримувати її, бути терплячими. Пам’ятати, що педагоги завжди готові до співпраці з питань виховання, розвитку учня і надання необхідної професійної допомоги, не зволікати й звертатися до них за порадами та рекомендаціями.
  5. Дотримуватися режиму дня, звичних ритуалів, що допоможе дитині встановити зв’язок не лише з минулим, а взагалі з життям та безпекою.
  6. Сприяти формуванню у дітей навичок безпечної поведінки.
  7. У разі необхідності звертатися до безкоштовної психологічної допомоги на сайті психологічної служби Запорізького краю “Підтримка поруч”

https://sites.google.com/view/pidtrimka/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B0

 

Рекомендації педагогічним працівникам

                В умовах військових дій найбільшої актуальності набувають системи комунікації з дітьми, їхніми батьками, сім’ями, педагогами, що дає змогу встановити швидкий обмін інформацією, мобільність зворотного зв’язку. У процесі організації комунікації учасників освітнього процесу, а також з метою покращення адаптації громадян із числа внутрішньо переміщених осіб із зон активних бойових дій працівники ЗЗСО мають надавати підтримку інформаційну, методичну, консультативну дітям та їхнім сім’ям:

  • сприяти організації комунікації дітей та їхніх батьків з іншими членами громади;
  • створювати безпечний соціально-освітній простір;
  • адаптувати освітній процес в умовах війни з урахуванням ситуацій, що склалися;
  • добирати форми і методи взаємодії між учасниками освітнього процесу відповідно до конкретної ситуації кожного;
  • володіти інформацією щодо ресурсного забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційної роботи;
  • володіти навичками організації та проведення онлайн-заходів;
  • налагоджувати комунікацію з учасниками освітнього процесу в телефонному режимі, через листування електронною поштою тощо.
  • враховувати психологічні особливості дітей певного віку під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі;
  • інформувати батьків щодо допомоги дітям у подоланні негативних наслідків травмуючих подій та адаптації до нових обставин їхнього життя.

Що можуть зробити вчителі, аби допомогти учням

Відновіть щоденний порядок дня у повному обсязі. Діти,

як правило, функціонують краще, коли знають, чого очікувати.

Повернення до шкільної рутини допоможе учням відчути, що тривожні

події не взяли під контроль кожен аспект їхнього повсякденного

життя.

Підтримуйте очікування учнів. Не обов’язково, аби все було

ідеально. Але дуже корисно виконувати домашнє завдання та

виконувати прості завдання в класі.

Зверніть увагу на ознаки того, що дитині може знадобитися

додаткова допомога. Учнів, які не в змозі нормально навчатися

через почуття сильного смутку, страху або гніву, слід направити до

фахівця з психічного здоров’я. Діти можуть відчувати страждання, що

проявляється як фізичне нездужання — головний біль, болі в животі

або сильна втома.

Запевняйте дітей, що працівники школи дбають про їхню безпеку.

Страхи дітей зменшуються, коли вони знають, що дорослі, яким

довіряють, роблять усе можливе, щоб піклуватися про них.

Залишайтеся на зв’язку з батьками. Розкажіть їм про шкільні

програми і заходи, щоб вони могли підготуватися до обговорень, які

можна продовжити вдома. Заохочуйте батьків обмежити доступ своїх

дітей до новин.

Бережіть себе. Допомога вашим учням може зайняти стільки часу

й зусиль, що ви можете знехтувати собою. Знайдіть, як вам і вашим

колегам підтримати один одного.

 

 Контакти щодо психологічної підтримки

 Цілодобова лінія психологічної підтримки «Між нами» Львівський міський центр соціальних служб— 0800307305. Дзвінки з будь-яких операторів — безкоштовні.

Цілодобова безоплатна правова допомога /Free Legal Aid. - 0 800 213 103. Консультування з правових питань.

 Центр психосоціальної підтримки НаУКМА та БО «Голоси дітей». Гаряча лінія для дітей (08.00 – 22.00): 096 039 22 58; 099 198 57 95; 063 558 12 82.

 Гаряча лінія НУО «Людина в біді» Безкоштовні психологічні консультації (24/7) 0 800 210 160.

 Центр-Ресурс Професіонал. Системний сімейний психотерапевт. 09.00 – 20.00 тел у Польщі +4873 311 52 96. Вайбер, телеграм: (067)-718-99- 66 (063)-721-04-63 (066)-219-09-73.

 Сильне емоційне потрясіння, стрес, відчуття небезпеки можуть викликати у вашої дитини психологічну травму. Читайте нижче, як визначити, що у вашої дитини психологічна травма, та як ви можете їй допомогти. Якщо дитині потрібна допомога спеціаліста - можна звертатися на дитячу гарячу лінію нашого партнера Ла Страда-Україна/La StradaUkraine, яка працює в онлайн режимі. Щоб отримати консультацію пишіть:

Фейсбук - https://www.facebook.com/childhotline.ukraine/

 Інста - https://www.instagram.com/childhotline_ua

Telegram - @CHL116111

Безкоштовна інтернет-платформа психологічної допомоги "Розкажи мені". Для отримання допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати

Просмотров: 49 | Добавил: Вио | Рейтинг: 5.0/1
Поиск по сайту
Календарь
«  Апрель 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архив новостей

Copyright СШ72 Запорожье ©2014 - 2022
Бесплатный хостинг uCoz