Категории раздела
Главная » 2018 » Январь » 4 » Ми змінили своє оточення так радикально, що тепер повинні змінювати себе, щоб жити в цьому новому оточенні =Норберт Вінер=
19:02
Ми змінили своє оточення так радикально, що тепер повинні змінювати себе, щоб жити в цьому новому оточенні =Норберт Вінер=

04 січня 2018 року в Запорізькій спеціалізованій школі № 72 відбулася педрада на тему: «Фахова компетентність педагога сучасної школи – важлива умова при впровадженні оновлених програм у навчальний процес  відповідно до методичних рекомендацій щодо створення освітнього середовища в Новій українській школі»

Мета: сприяти усвідомленню педагогами необхідності самовдосконалення і прагнення до особистісного і професійного зростання як умови життєвого благополуччя; допомогти вчителям усвідомити наявність проблемних зон у професійній сфері, формувати навички командного співробітництва.

 

Ми змінили своє оточення так радикально, що тепер повинні змінювати себе, щоб жити в цьому новому оточенні.

Норберт Вінер, американський вчений,

математик і філософ.

 

Хто стоїть на місці, той відстає

А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не

зупинятися,досягнувши вершини, а підійматися вище.

У цьому полягає основна місія сучасного вчителя.

Давня мудрість

Педраду розпочала директор школи Усова Тетяна Миколаївна. З доповіддю виступила заступник директора Горбенко А.Д.

У «Новому тлумачному словнику української мови» компетентна людина визначається як така, що має достатні знання в будь-якій галузі, яка в будь-чому добре обізнана, тямуща, кваліфікована й має певні повноваження, права й владу.

Наприкінці 90-х років уведено в науковий побут поняття «ключові компетенції». Воно лежить в основі більшості сучасних моделей, пред­ставлених закордонними вченими, й трактується як загальна здатність людини мобілізувати в ході професійної діяльності здобуті знання й уміння, а також використовувати узагальнені способи виконання дій. Підсумки багаторічних досліджень знайшли відображення в рекомендаціях Ради Європи і були сформульовані в п'ятьох ключових положеннях, рівень оволодіння якими ви­ступає критерієм якості отриманої освіти.

Ключові компетентності становлять основний набір найзагальніших понять, які слід деталізувати в комплекс знань, умінь,навичок, цінностей та відношень за навчальними галузями й життєвими сферами особистості.

Основними категоріями ключових компетентностей, на погляд експертів є:

  • автономна діяльність;
  • інтерактивне використання засобів;
  • вміння функціонувати в соціально гетерогенних групах.

Визначають таку формулу компетентності:

 

 

Компетентність =

мобільність знань + гнучкість методу + критичність мислення

 

 

 

 

Більш глибоко розкрили питання «мобільності» вчителі школи зі своїми творчими звітами:

Ковальчук Т.В., тема виступу: «Практичне застосування педагогічних технологій на засадах компетентнісно-орієнтованого навчання для розвитку навчальних та творчих здібностей учнів»

Донець Н.К., тема виступу: «Втілення педагогіки партнерства як один із методів організації навчально-виховного процесу в Новій українській школі»

Тимченко Н.В., тема виступу: «Використання технології діяльнісного підходу навчання в розвитку освітніх компетенцій молодших школярів при вивченні предметів математичної та природничої галузей».

Протягом педради колектив працював над стратегією «Фахова компетентність і мобільність учителя »

Методом «Навчаючись – учусь» ментори познайомили педагогів ШМО зі змістом Нового Закону про освіту і долучили учасників групи до обговорення.

Проблемні питання, які обговорювалися:

  • Винник-Константинова М.М. «Створення освітнього середовища в Новій українській школі для опанування мовно-літературної освітньої галузі як запорука духовного, культурного й національного самовияву особистості»
  • Комшелюк І.Л. «Фахова компетентність учителя іноземної мови – важлива умова при впровадженні оновленої програми початкових класів у навчальний процес»
  • Ажищенко С.О. «Реалізація принципів дитиноцентрованості та природо відповідності в освітньому середовищі Нової української школи на ідейних засадах природничої галузі»
  • Бузган О.Ю. «Особливості впровадження мистецької галузі у навчальний процес відповідно до методичних рекомендацій Нової української школи»

Після занурення в освітнє середовище Нової української школи представники від груп виступили з творчими звітами:

  • Одарюк О.М. з творчим звітом «Мотивація пізнавальної діяльності учнів на уроках історії та правознавства як елемент фахової компетенції сучасного педагога»
  • Олійник Н.Г. з творчим звітом «Формування життєвих компетентностей на уроках зарубіжної літератури шляхом застосування форм і методів інтегрованого навчання (міжпредметні зв’язки»
  • Семененко О.В. з творчим звітом «Використання новітніх технологій як основа фахової компетентності вчителя англійської мови щодо створення освітнього середовища в Новій українській школі»
  • Вонярха Я.О. з творчим звітом «Технологічне проектування - основа соціально-компетентної особистості вчителя хімії в умовах створення освітнього середовища в Новій українській школі»
  • Фурсова Т.А. з творчим звітом «Розвиток критичного мислення в учнів як платформа для створення математично-технологічних компетентностей на основі впровадження нових програм»
  • Пелех Т.О. з творчим звітом «Психологічний аспект готовності педагогів до впровадження освітньої реформи відповідно до Концепції Нової української школи»

На завершення зазначили - чим вищий рівень розвитку соціально-професійної мобільності педагогів, тим більш інтенсивно вони залучені в інноваційний процес щодо створення освітнього середовища в Новій українській школі, оскільки новації і мобільність у сучасній українській школі – це два чинники, взаємопов’язаних і взаємовпливаючих один на одного. При цьому соціально-професійну мобільність можна розглядати як засіб, як спосіб і як результат освоєння новацій учителем, що свідомо включається в інноваційну педагогічну діяльність і фундаментально підготовлений до здійснення цього процесу.

Таким чином, соціально-професійну мобільність педагога можна вважати тією рушійною силою, що сприяє переходу внутрішнього потенціалу вчителя загальноосвітнього закладу в зовнішню активність, гнучкість, що засвідчують ефективність педагогічної діяльності.

Просмотров: 167 | Добавил: Вио | Рейтинг: 5.0/1
Поиск по сайту
Календарь
«  Январь 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архив новостей

Copyright СШ72 Запорожье ©2014 - 2019
Бесплатный хостинг uCoz