Категории раздела

Відкритий урок в 4-Б класі 18.02.2016

Відкритий урок в 4-Б класі 18.02.2016

Вчитель: С.І. Глядченко

Тема: «Відпочинок і дозвілля». Готувати – це весело. Займенники some / any. Пошукове читання.

Обладнання: підручник «Welcome 2», комп’ютер, дидактичні матеріали для гри, для словникової роботи і для повторення ЛО та ГМ, роздаткові матеріали для письмової вправи, відео матеріали, «розумна карта» з теми.

 

Хід уроку:

І. Організаційна частина уроку.

1. Привітання.

2. Фонетико-лексична зарядка.

Ex. 6 p. 87 work with TWISTER: Zak wants some Mozzarella cheese on his pizza.

Be attentive when will listen how z and zz are pronounced.

z is pronounced /z/ as in zoo, Zak

zz is pronounced /ts/ as in Mozzarella, pizza

ІІ. Основна частина уроку.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

2. Перевірка домашнього завдання.

Projects about Ukrainian traditional food. (на А4, з малюнком)

3. Актуалізація опорних знань.


Let’s compare two pictures and name all of products. But at first look at the Mind Map and repeat grammar rules. We use structure there is with singular or uncountable nouns and we use structure there are with plurals. Also you have to repeat two words: some and any. We use the word some in affirmative sentences and word any in negative or interrogative sentences.

(на Mind Map – граматика: there is / are; some - any)   

4. Робота за підручником р. 86

Ex. 1 reading

a) pre-reading task:

b) work with words:

rich people, Queen Margherita, basil, call

c) write down the missing words.

d) read the text.

e) check the understanding of the text.

Answer to my questions:

  1. What was the first pizza like?
  2.  Were there any tomatoes long time ago?
  3. Who liked tomatoes?
  4. What was the Queen Margharita’s favourite pizza?

Ex. 2 Task about the text.

Put a tick or a cross near the sentences. Read them “by chain”.

Фізхвилинка.

Ex. 3 Repeat the words.

Take three pencils: brown, orange and purple. Colour the products which start from letter “B” brown, from letter “C” orange and from letter “P” purple. After that show me your paintings.

Now I’ll give you sheets of papers with a table where you have to write “brown words”, “orange words” and “purple words”. Then make three sentences with these words.

Ex. 4 Work with a dialogue.

5. Робота з друкованим зошитом р. 55

Ex. 7 аудіювання – використання аудіозапису.   

Listen to the text about Mum’s cake and put a tick or a cross. Then let’s review your workbooks: What does Mum’s cake have?  

6. Гра.

Ex. 7 Let’s play! Look at the board and use the table with pictures. I’ll choose one dish and you have to ask me what products I need. You can use ex. 7 p. 87. 

 

III. Заключна частина уроку.

1. Домашнє завдання.

SB p. 86 ex. 5 make a project.

2. Підбиття підсумків.

Поиск по сайту
Календарь
«  Октябрь 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архив новостей

Copyright СШ72 Запорожье ©2014 - 2021
Бесплатный хостинг uCoz