Неділя, 28.05.2023, 16:09
Вітаю Вас Гість | RSS

Категорії розділу

ВІДКРИТИЙ УРОК У 2-Б КЛАСІ З МАТЕМАТИКИ

ВІДКРИТИЙ УРОК У 2-Б КЛАСІ З МАТЕМАТИКИ

 

Тема.      Складання таблиці множення числа 3. Приклади і задачі на дві дії різного ступеня.

Мета:     формувати поняття, що таблиця множення складається на

                основі відповідних прикладів на додавання;

                розвивати увагу, пам’ять, мислення, мову учнів; формувати

                обчислювальні навички в межах вивченого матеріалу;

                 виховувати  інтерес до навчання, допитливість, активність в роботі.

 

Обладнання:  записи правильного рішення задач усного рахунку; карта подорожі;  кораблі (як винагорода за вірні відповіді) таблиця множення числа 3; презентація до гри «Допоможи зайчику зібрати моркву», презентація з зображеннями «мешканців островів»,  скорочений запис задачі.

 

Тип уроку.          Урок засвоєння нових знань.

 

 

Вчитель С.О. Ажищенко

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімайте,

На уроці не дрімайте,

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаєм,

І урок вже починаєм.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів.

  1. «Розумова розминка».

- Спортсмени перед тим, як починати тренування завжди роблять розминку, для того щоб розігріти м’язи.Ми з вами послідуємо їхньому прикладу і почнемо наш урок з невеликої, цікавої розминки. Уважно слухайте, вам допоможе таблиця множення. (Правильність відповідей дітей звіряємо з надрукованим розв’язанням)
1) По шосе йшли дві машини:
Шур-шур-шур, під ними шини.
Не спиняючи машин,
Полічіть, скільки шин? (2*4=8)
*       *        *

2)В гаю два зайчики сиділи,
З аппетитом моркву їли.
Всі по сім, як один,
Скільки з'їли всіх морквин? (2*7=14)
*       *        *

3) Чотири індики пішли по музики
Танцювали-гупали, скільки ніжок тупало? (2*4=8)
*       *        *

4) Ішли два їжаки, несли по три буряки.
А ви їм допоможіть, буряки полічіть (2*3=6)
*       *        *

  1. ) Дві полички ми змайстрували,
    По дев'ять книжок на них поклали
    Нас похвалили батько та мати
    І попросили їхню кількість назвати (2*9=18)

- Молодці, гарно справились!

III Мотивація навчальної діяльності школярів.

  • А зараз, я хочу розповісти вам таємницю, тільки нікому її не розповідайте. Я вам вже говорила, що математика чудесна і таємнича наука і сьогодні вона відкриває нам двері у свій незвичайний математичний океан. І наш клас зараз перетворився у корабель капітаном у якому стане той, хто найкраще себе проявить у нашому плаванні і назбирає найбільше кораблів для свого флоту. Кораблі, для формування флоту ви отримуватимете за активність на уроці і правильні відповіді.
  • А ось і карта з якою ми вирушаємо в плавання.

 

IV Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

  • Але щоб відчалити від берега потрібно отримати дозвіл берегової охорони. І допоможе нам в цьому пасажир, без якого жодна мандрівка не відбувається. Що це за таємничий пасажир, відгадайте.
  •  

Коли хочеш ти лічити,

То мене повинен вчити.

Бо коли мене не знаєш,

     То нічого не пізнаєш. (Таблиця множення).

- Діти, нам потрібно взяти з собою таблицю множення на 3 щоб вона допомогла нам дістатися до першого острова на карті.

V Сприйняття й первинне усвідомлення учнями нового матеріалу.

1. Бесіда з елементами «Мозкового штурму».

  • Тож давайте знайомитись!

 

(на дошці)   3 3 3 3 3 3 3 3      24

  • Як  з’явилось число 24 у цьому рядку? (Число 24 – це сума записаних чисел).
  • Чи однакові доданки у цій сумі? (Так).
  • Якою дією можна замінити суму однакових доданків? (Множенням).
  • Який приклад складемо? (3*8=24)
  •   Що означає перший множник? ( Число, яке повторюється ).
  • Що означає другий множник? (Скільки разів це число повторюється).
  • Перевіримо правильність наших висновків прочитавши таблицю множення на 3.

 

http://school.xvatit.com/images/b/bc/S31.jpeg

- Хто спробує по пам’яті відобразити таблицю множення на 3?

-  Отже, таблиця множення на 3 тепер з нами на борту.

2. Каліграфічна хвилинка
- А тепер, щоб нам дозволили відшвартуватися, потрібно відкрити зошитки, записати сьогоднішнє число, «класна робота».

- Напишіть цифру 3 стільки разів, скільки вам років.

- Отже, вирушаймо!

  3. Гра «Допоможіть кролику назбирати моркви» (презентація)

  • А ось і перша наша зупинка, острів кролика. Але його жителі не дозволяють нам зійти на берег! Прочитаймо їхні вимоги.

(один з дітей підходить до карти і читає вимоги)

«Допоможіть кролику назбирати моркви»

  • Спробуємо виконати їхні вимоги?
  • Тепер можемо познайомитися з мешканцями острову. (показую зображення ангорського кролика)

VI Узагальнення й систематизація знань.

  1. Розв′язування задачі
  • Вирушаємо далі. Наступна наша зупинка – острів незвичайних тварин. Подивимося, яке випробування приготувати нам вони.

 

«Розв’яжи задачу».

Мама шимпанзе приготувала гранатовийсік у 5 банках, по 3 літри в кожній, та ще 7 літрів мангового соку. Скільки всього літрів соку приготувала господиня? (Вивішуємо короткий запис задачі)

  • Отже, що нам відомо з умови задачі?
  • Чи можемо ми розв’язати задачу однією дією?
  • Чому? Що нам не відомо?

(один учень розв’язує біля дошки з поясненням, інші записують в зошити)

  • Чи можемо записати розв’язання одним прикладом?
  • І з цим завданням ми справилися! Можемо пришвартуватися і поглянути хто мешкає на острові.

(презентація зображень: лісний жираф Окапі, Сайгак)

2.  Робота з геометричним матеріалом

- Вирушаємо далі. Нас чекає острів незвичайних риб.

- Поглянемо, що для нас приготували мешканці цього острову.

«На нашому острові є озеро у формі квадрата одна сторона якого дорівнює три метри. Знайдіть його периметр»

  •  Пригадайте, що таке периметр многокутника?

( Сума довжин усіх сторін многокутника – це периметр многокутника.)

  •  Як знайти периметр геометричної фігури?

( Щоб знайти периметр многокутника, потрібно виміряти довжину кожної сторони і одержані величини додати.)

  • Але як ми можемо знайти периметр цього озера, якщо нам відома лише одна його сторона? (у квадрата всі сторони однакові)
  • Тож як знайдемо периметр? (Р=3+3+3+3=12)
  • А як по іншому можна записати периметр квадрата якщо його чотири сторони однакові? (Р=3*4=12)
  • Молодці, йдемо знайомитись з незвичайним островом.

(Презентація: риба паку, змієлов, червоногуба риба-ластівка)

3. Самостійна робота

- Наша остання зупинка і останній острів птахів.

- І знову нам треба виконати завдання. (завдання заховане під стільцем у хлопчика)

«А як щодо прикладів? Підручник с. 82  №  522»

  • Поділимося на варіанти, 1-йваріант виконує верхній ряд прикладів, 2-й – нижній. Працюємо самостійно. (два учні виконують на закритій дошці різні варіанти)

VII Підведення підсумків уроку.

  • Чи всі завдання ми виконали на уроці?
  • Що найбільше сподобалося?
  • Який математичний «пасажир» допомагав нам в подорожі?
    Оцінювання учнів
  • Хто отримав найбільшу кількість кораблів і став капітаном нашого плавання?
  •  Молодці ті учні, які отримали найбільшу кількість корабликів. Вони найкраще працювали на уроці і на згадку про цю подорож отримують хороші оцінки.
  • В тих у кого менше корабликів, вони теж добре працювали, але надалі треба намагатися працювати краще.
  • А ті, хто не отримав жодного кораблика, тим потрібно бути активнішим, працювати.Сподіваюсь, на наступному уроці ви будете працювати краще.

VIII  Повідомлення домашнього завдання.

  • Запишіть домашнє завдання с.82 № 518, 523
Пошук по сайту
Календар
«  Травень 2023  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів новин

Copyright ЗСШ72 Запоріжжя ©2014 - 2023
Безкоштовний хостинг uCoz